Konkurs Matematyczny
Treść
.
Tematyka konkursu na etap szkolny oparta będzie na aktualnych treściach matematycznych zawartych w Podstawie programowej matematyki dla klas IV-VI szkoły podstawowej ze szczególnym nastawieniem na: 
1) rozwiązywanie przez ucznia zadań o charakterze twórczym i problemowym, 
2) dostrzeganie analogii i formułowanie uogólnień, 
3) uzasadnianie rozwiązań przy użyciu języka matematyki. 
Tematyka etapu rejonowego i wojewódzkiego jest rozszerzona o dodatkowe treści.
Zakres wymaganej wiedzy i umiejętności uczestników
Wiadomości na poziomie klasy IV i V określone w podstawie programowej przedmiotu matematyka – rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 51, poz. 458, z późn. zm.). 
Uczeń w szczególności: 
a) odczytuje dane z tekstu źródłowego, tabeli, wykresu, planu, mapy, diagramu, 
b) opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego lub równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, 
c) stosuje charakterystyczne cechy i własności liczb oraz figur i wykorzystuje je do rozwiązania problemu, 
d) dostrzega prawidłowości, opisuje je i sprawdza na przykładach, 
e) analizuje wyniki i ocenia ich sensowność, 
f) wykonuje obliczenia dotyczące długości, powierzchni, objętości, wagi, czasu, 
temperatury, pieniędzy, prędkości, 
g) przeprowadza łatwe rozumowania, 
h) sprawnie wykonuje działania na liczbach wymiernych, 
i) oblicza pola powierzchni i obwody figur płaskich, 
j) oblicza pola powierzchni i objętości prostopadłościanów, 
k) sprawnie dokonuje zamiany jednostek. 
Na etapie rejonowym i wojewódzkim uczeń dodatkowo: 
l) sprawnie wykonuje obliczenia procentowe, 
m) sprawnie oblicza pola powierzchni i objętości graniastosłupów prostych.