Małopolski Konkurs Humanistyczny ph. ŚWIAT BEZTROSKI - ŚWIAT BEZ TROSKI?
Treść
.
Małopolski Konkurs Humanistyczny ph. "Świat beztroski - Świat bez troski?", będzie się składał z III etapów:
I etap - szkolny: "Sposób na nudę"
II etap - rejonowy: "Zdarzyło się raz ..."
III etap - wojewódzki: "Są takie dni ..."
Zakres wymaganej wiedzy i umiejętności uczniów:
1. znajomośc tekstów kultury wskazanych w literaturze konkursu,
2. stosowanie różnych form wypowiedzi pisemnych, wtym uzytkowych,
3. znajomość i przestrzeganie zasad poprawnosci językowej,
4. umiejętnośc korzystania z różnych źródeł informacji,
5. czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury, przekazów ikonicznych oraz tekstów źródłowych,
6. znajomość gatunków literackich i pojęć teoretycznoliterackich oraz zagadnień językowych nie wykraczających poza program szkoły podstawowej,
7. określenie funkcji elementów tekstu przy użyciu odpowiedniej terminologii i wykorzystaniu różnych kontekstów,
8. wiedza o podstawowych faktach z życia następujących autorów: J. Brzechwy, M. Dąbrowskiej, S. Jachowicza, J. Porazińskiej i J. Tuwima,
9. znajomość pojęć, postaci, dat, faktów historycznych i realiów życia społecznego związanych z literaturą konkursu,
10. umiejętność wyszukiwania głębszego sensu utworów literackich i rozumienia podstawowych środków artystycznego wyrazu,
11. znajomośc wyrażeń i zwrotów frazeologicznych związanych z tematyką konkursu,
12. umiejętność analizy tekstów, formułowania opinii, argumentowania,
13. własna aktywność twórcza,
14. znajomość cechadaptacji filmowej dzieła literackiego.
9 października odbył się etap szkolny konkursu ph. "Sposób na nudę". W etapie tym wzięło udział 15 uczniów naszch szkół: 4 z klasy Va, 1 z klasy Vb, 1 z klasy Vc, 3 z klasy Vd, 3 z klasy VIa, 1 z klasy VIb, 2 z klasy VIc. Uczniowie mieli do rozwiązania test przygotowany przez Małopolskie Kuratorium Oświaty.
Wyniki etapu szkolnego konkursu:
1. Curzydło Klara kl. Va - 28 pkt.
2. Kaptur Sara kl. VIc - 26 pkt.
3. Giemzik Anna kl. VIc - 25 pkt.
Prace tych uczennic zostały przesłane do Komisji Rejonowej, która zadecyduje kto zakwalifikował się do etapu rejonowego konkursu.
Chociaż w etapie szkolnym uczniowie osiągnęli wysokie wyniki, niestety komisja weryfikacyjna nie zakwalifikowała żadnego z naszych uczniów do udziału w etapie rejonowym konkursu.