SPRAWOZDANIE LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
Treść
LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI W KLASACH I-III
Laboratoria Przyszłości to program, którego celem jest stworzenie nowoczesnej szkoły w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Młodsi uczniowie naszej szkoły bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach, w ramach których był wykorzystywany sprzęt zakupiony z funduszy pozyskanych z programu Laboratoria Przyszłości.
Młodzi czytelnicy z klas drugich pod okiem swoich opiekunów wykonali kolorowe, wyszywane zakładki do książek. Najpierw zapoznali się z pracownią i jej wyposażeniem. Dowiedzieli się jakie możliwości daje maszyna do szycia. Następnie projektowali, wyszywali i laminowali przepiękne zakładki.
Równie ciekawie przebiegały zajęcia dodatkowe, na których dzieci wykonywały świąteczne kartki wielkanocne. Niezwykle oryginalnie wyglądały pisanki zdobione haftami wykonanymi na maszynie.
Nasi najmłodsi inżynierowie z klas pierwszych rozpoczęli swoją przygodę z konstruowaniem i programowaniem klocków LEGO. W trakcie zajęć dzieci rozwijały logiczne myślenie, zdolności manualne i wyobraźnię. Pod czujnym okiem nauczycieli tworzyły swoje pierwsze konstrukcje i poznawały podstawy programowania. Dzieci bardzo chętnie pracowały i pomagały sobie wzajemnie. Okazało się, że tego typu zajęcia są źródłem wielu pozytywnych emocji, a czytanie instrukcji może być wyzwaniem, nauką i świetną zabawą. Klocki LEGO pozwalają kształcić u dzieci umiejętności rozwiązywania problemów, wytrwałości i samodzielnego myślenia.
W ciągu całego roku szkolnego uczniowie klas I-III uczestniczyli w wielu różnych akademiach, prelekcjach, wydarzeniach o charakterze rekreacyjnym czy kulturalnym. Wszystkie piękne i ciekawe momenty z życia szkoły i uczniów były utrwalane dzięki aparatowi zakupionemu z funduszy programu Laboratoria Przyszłości.
Zajęcia w ramach których najmłodsi uczniowie korzystali z nietypowych pomocy są ciekawe i pozwalają łączyć wiedzę z różnych obszarów nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki.
Cecylia Król, Barbara Młynarczyk
W okresie świąt Wielkanocnych uczniowie klas V-VIII. Na zajęciach dodatkowych pod opieką opiekuna, podtrzymując tradycję wysyłania życzeń wielkanocnych przygotowywali haftowane kartki wielkanocne. Zapoznali się z tajnikami haftu maszynowego, jak i haftu krzyżykowego. Wszystkie potrzebne rzeczy jak maszyna szyjąco- haftująca, wzory haftu krzyżykowego, muliny, nici, igły zostały zakupione z projektu „Laboratoria Przyszłości”.
Wioletta Stańdo
SZTUKA RĘCZNEGO SZYCIA
W ostatnim czasie uczniowie klas 5 poznawali tajemnice szycia ręcznego. Wydawać by się mogło, że szyci ręczne jest rzadko dzisiaj praktykowane, ale takie umiejętności jak przyszywanie guzików czy łączenie dwóch tkanin ze sobą, nadal zachowuje swoje miejsce jako kompetencja wartościowa i twórcza.
Wykorzystując zasoby pozyskane przez szkołę w ramach Programu „Laboratorium Przyszłości”, uczniowie mogli korzystać z artykułów pasmanteryjnych rozwijając swoja kreatywność.
Zajęcia podzielone zostały na trzy bloki: nauka podstawowych ściegów ręcznych tj. fastryga, stębnówka, dziergany, na okrętkę czy krzyżykowy. Następnie uczniowie uczyli się przyszywać guzików a w końcowym etapie wykonywali szycie maskotek.
Uczniowie chętnie i z wielkim zaangażowaniem uczyli się sztuki szycia ręcznego, a efekty ich pracy były piękne, gdyż wkładali w swoje prace wiele serca.
Agata Niezabitowska
Zdjęcia wykonano aparatem zakupionym w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".