Przejdź do treści
Przejdź do stopki

WYCIECZKA KLAS IV NA ŁOPIEŃ

Treść

Korzystając z pięknej jesiennej pogody klasy 4a i b wybrały się wraz ze swoimi wychowawcami i opiekunami na Łopień. Wycieczkę zaczęliśmy na przełęczy Edwarda Rydza-Śmigłego (zwanej też Przełęczą Chyszówki). Tutaj przy pomniku upamiętniającym walki Legionów Polskich dowodzonych przez Edwarda Rydza-Śmigłego mieliśmy krótką lekcję historii i patriotyzmu.

Następnie ruszyliśmy trasą oznaczoną zielonym szlakiem PTTK , aby zdobyć szczyt. Na Polanie Jaworze rozpaliliśmy ognisko, upiekliśmy kiełbaski, zabawom i grom nie było końca. Korzystaliśmy z pięknej pogody babiego lata. Natomiast z polany podszczytowej podziwialiśmy cudowną panoramę na dolinę górnej Łososiny, szczyty Beskidu Wyspowego a przede wszystkim na Ćwilin i Śnieżnicę oraz Gorce i ukrywające się częściowo w chmurach Tatry.

Dzięki tej wyprawie uczniowie i opiekunowie nawiązywali relacje, integrowali się między sobą , budując poczucie wspólnoty i zaufania korzystając z różnych form aktywnego wypoczynku i poznając zasady bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.