SPRAWOZDANIE LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
Treść
W czerwcu uczniowie klas szóstych i siódmych na lekcjach matematyki omawiali tematy związane z figurami przestrzennymi. Dzięki funduszom pozyskanym z programu Laboratoria Przyszłości mieli możliwość nie tylko zapoznać się z teorią ale również mogli zobaczyć przykłady tych brył w rzeczywistości oraz w formacie 3D wykorzystując bryły szkieletowe - metalowe oraz okulary-3D-anaglifowe-czerwono – niebieskie.
Dzieci często rozwiązując zadanie miały problem z wyobrażeniem sobie bryły przestrzennej, wykorzystując te pomoce rozwiązywanie zadań stało się łatwiejsze.
Uczniowie mówiąc o krawędziach, ścianach czy wierzchołkach graniastosłupów nie musieli zapamiętywać gotowych treści podanych przez nauczyciela tylko samodzielnie dochodzili do nowych wiadomości poprzez wnioski wyciągane z obserwacji. Dzieci na zajęciach były aktywne a wiadomości w ten sposób przyswojone na pewno na dłużej pozostaną im w pamięci.
Anna Tomaszek
Zdjęcia wykonano aparatem zakupionym w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".