MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Treść
Dnia 2.12.2025r. w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami, który przypada 3 grudnia. Symbolem integracji oraz wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami w tym dniu był kolor fioletowy.
Już od samego rana na przerwach na dolnym holu wspólnie tworzyliśmy łańcucha ze słowami wsparcia, Samorząd Uczniowski rozdawał plakietki specjalnie przygotowane na ten dzień, a przez cały czas wyświetlana była prezentacja-wyzwania i potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Dużym doświadczeniem dla uczniów było malowanie na sztalugach z wyłączeniem zmysłu wzroku oraz poruszania się na wózku inwalidzkim.
Klasa I pod opieką wychowawcy pani Anety Florek oraz klasa VI pod opieką pana Wojciecha Kordeczki na małej sali gimnastycznej pokonywała tory, które naśladowały wyzwania, z jakimi borykają się osoby z niepełnosprawnościami. Uczniowie doświadczyli jak to jest poruszać się nie widząc oraz grać w gry zespołowe bez zdolności poruszania się na nogach.
Klasy II w salach wspólnie ze swoimi wychowawcami tworzyły łańcuch słów wsparcia, a klasy III piękne plakaty.
Nasza Drużyna Harcerska opowiadziała o "Nieprzetartym szlaku" czyli o działalności Związku Harcerstwa Polskiego wśród dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami.
Uczniowie klas I-III oglądali bajkę o niepełnosprawności „Załoga naprzód”, a uczniowie klas IV-VIII: „Zobacz we mnie człowieka” albo „Wózek to tylko rzecz”.
To był niezwykly dzień, pełen wrażeń, nowych doświadczeń, ale przede wszystkim czasem uwrażliwienia na drugiego człowieka w myśl motta przewodniego tego dnia: WSZYSCY RÓWNI, KAŻDY INNY.
Serdecznie dziękujemy całej społeczności szkolnej za włączenie się do wspólnych obchodów, które miały na celu podniesienie świadomości na temat wyzwań i potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także promocję ich praw i godności.
Pedagog, Psycholog, Samorząd Uczniowski oraz 3 Drużyna Harcerska-Druhy Mogielicy
Zdjęcia wykonano aparatem zakupionym w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości".
Beata Biernat