Przejdź do treści
002
1
Przejdź do stopki

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Treść

Podsumowanie realizacji zajęć w miesiącu grudniu w ramach realizacji programu "Laboratoria Przyszłości".

Folwark szlachecki – niezwykła makieta z elementami 3D - Przemysław Bukowiec

Poznawanie wiedzy na temat historii swojego kraju może być interesujące, zwłaszcza kiedy uczniowie mają możliwość stworzyć coś co pozwoli im samym oraz ich kolegom i koleżankom utrwalić wiedzę.

Uczniowie klasy 6a – Oliwier Syktus oraz Konrad Kostecki w ciągu kilku tygodni przygotowali na lekcję historii niezwykłą makietę, która przedstawia folwark szlachecki z XVI wieku. Autorzy skrupulatnie wykonali budowle takie jak: budynek dworski, alkierz, lamus, spichlerz, stodoły oraz młyn.

Do realizacji projektu uczniowie wykorzystali drewniane patyczki, papier, ziemię, piasek, mech, plastelinę, bibułę oraz wykałaczki. Całość była sklejana klejem na gorąco oraz klejem uniwersalnym. Poszczególne budowle zostały pomalowane lakierem oraz farbami. Podstawa konstrukcji została wykonana z drewnianej płyty.

Uczniowie wybrali, następnie pod kierunkiem nauczyciela wydrukowali elementy plastikowe przy pomocy drukarki 3D. Część drobnych prac została zrealizowana za pomocą długopisu 3D.

Makieta została przedstawiona przez autorów w czasie lekcji historii na temat gospodarki w XVI wieku na ziemiach polskich oraz funkcjonowania folwarku. Uczniowie na podstawie identyfikacji obiektów na makiecie określali ich cechy oraz zastosowanie.                   

Autorom projektu gratulujemy pomysłowości, wytrwałej benedyktyńskiej pracy, której owocem było zainteresowanie kolegów i koleżanek historią folwarku szlacheckiego.       

[GALERIA]                                                                                                     

Nauczyciel prowadzący - Mirosław Syktus

Klasy 4b i 4c na przyrodzie realizowały projekt „Układ pokarmowy – projekt 3D”. Układ pokarmowy zainspirował naszych uczniów do twórczości kreatywnej, jakże różnorodnej, co znalazło odzwierciedlenie w pomysłowych, przepięknych pracach.

Brawo dla czwartoklasistów za zaangażowanie, twórcze myślenie. Uruchomiliście w sobie pokłady wiedzy i ciekawości, a to klucz do sukcesu!

[GALERIA]

Nauczyciel prowadzący - Anna Sarapata

W klasach ósmych przeprowadzono zajęcia z fizyki, na których wykorzystano materiały pozyskane z programu Laboratoria Przyszłości.

Podczas zajęć uczniowie budowali proste obwody elektryczne, poznawali, jakie elementy wchodzą w ich skład i za pomocą jakich symboli można je przedstawiać na schematach . Lekcje cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Nauczyciel prowadzący - Jolanta Kłodnicka

W klasach: 4a, 5b, 6a i 6b przeprowadzono zajęcia z wykorzystaniem mikroskopu z wyświetlaczem LCD7 oraz Mikroskopu Mono Zoom z kamerą HD Lite 5MP, zakupionych do realizacji programu: „Laboratoria Przyszłości”.

Uczniowie podczas lekcji przypomnieli budowę i działanie mikroskopu oraz obserwowali trwałe preparaty mikroskopowe i okaz owada.

Uczniowie klasy 4a podczas lekcji o budowie i działaniu układu pokarmowego, oglądali preparaty mikroskopowe przekroju przez poszczególne odcinki układu pokarmowego, np. przełyk, jelito cienkie. Na lekcji o budowie i roli układu krwionośnego dzieci oglądały preparat krwi człowieka.

Klasa 5b na zajęciach o komórkach i tkankach oglądała tkanki roślinne, np. okrywającą, tkanki na przekroju przez łodygę pelargonii.

Uczniowie klas szóstych podczas zajęć o owadach, obserwowali biedronkę: widok od góry i od spodu, co pozwoliło im poznać charakterystyczne cechy owadów, np. ciało podzielone na segmenty, 3 pary odnóży krocznych, skrzydła. Obserwacja zaś preparatów mikroskopowych dostarczyła im wiedzy o budowie odnóży i aparatów gębowych.

Wykorzystany sprzęt uatrakcyjnił proces nauczania, lekcje wzbudziły ciekawość i zainteresowanie uczniów światem mikro, jak również były okazją do doskonalenia umiejętności praktycznych, tj. techniki mikroskopowania i dokonywania obserwacji.

[GALERIA]

863588